Friday 26 July 2013

After a longggg time....

 Assalamualaikum... Selamat bertemu kembali... Hihih arini just nak share luahan perasaan.... Cewahhh... Ko rase kali ni pasal ape? Kerja ke, famili ke or cinta hati? Hahahaha mesti korang da dpt teka kot... Yup, true pasal cinta hati... Hmmm.. Nak cite skt psl journey or kisah cinta aku yang baru bertahan selama 8 thn ni....

Permulaan kisah cinta kami tak la sehebat mana pun, simple dan tak pernah terjangka hubungan tu akan menjadi serius and berlanjutan sehingga la skrg ni.... Pada thn 2005, bermula dgn sms....then call... Tp tak serius pun... Main2 je... Siap main2 kapel... Sbb die ni classmate mase kat high school dulu... Ketua klas plak tu... So, tak penah pun pk nak kapel ngan classmate sendr... Walaupun dok main2 camtu, tiba2 si cinta hati ni nak jadikan hubungan tu serius... Pada saat tu, aku pk aku muda lg,  klu kapel2 camtu boleh kot, takkan la aku kawen ngan dia... Aku pun ade kriteria jejaka idaman aku tersendiri...Cewahhhhh

Secara jujur nya, aku mmg tak pernah rasa syg pada dia.. Hampir 4 taun jKuga la dia nak yakin kan aku... Aku tak penah rase cemburu, aku akan pilih kawan dari dia... Aku kapel ngan dia, tp aku still kawan dgn ramai lelaki... Masa tu aku pk, aku rasa aku layak untuk berkawen dengan jejaka yang ada ciri2 idaman lelaki aku... Untuk korang senang paham lg, ciri2 lelaki idaman aku ni mestilah tggi, bdn tegap, kira aktif sukan la..  Pastu pandai bergaya, tak perlu stylo pun tapi cukup buat ati aku ni berdebar2.... Hahaha sape tak suka tgk laki pakai kemeja smart2 kan... Tak pun pakai plain shirt n shorts.. Hahaha cair makkk....  Pastu laki tu mesti la yg jenis cool je x menggelabah... Klu handsome n byk duit tu, kira bonus la untuk aku.... Ok, so cinta hati aku ni bkn dari kalangan yg pandai bergaya or bersukan.. So aku rasa, cinta hati aku ni tak cukup cool la utk aku.. Expectation tggi....huhuhu

Nak dijadikan cerita, byk la konflik dalam hubungan kami... Mostly berpunca dari aku, selebihnya masalah komunikasi... Which aku ni mmg tak pandai nak menzahirkan kemahuan aku... Aku nak org lain paham kehendak aku tp aku tak sampaikan keinginan aku... Contoh nya,  aku nak date... Same la jugak ngan cinta hati aku ni... Tapi, aku selalu berharap laki yg gentlement akan lead and prepared for everything for our special ocassion. Masalah nya, cinta hati aku bkn camtu... Sbb dia bkn dr famili yg sng, so dia x pandai bab2 ni... Setiap kali g date, dia akan tanya nak g mana.... Pastu klu tmpat mkn tu  mahal skit, tak mo g... Kite yg pompuan ni, nak yg spesel2 la kan... Kate date....  Tp tu la, aku tak bgtau mcm mana yang aku nak, n dulu aku tak pernah amik tau kenapa cinta hati aku ni akan cerewet dlm sesetengah hal... Aku tau nak ngamuk je, pastu cari sbb nk putus...   Berkat kesabaran dia la yang buat hubungan kami bertahan sehingga ke hari ni... Kalau nak cerita kisah 8 tahun kat sini, mmg tak best la kan... Ni baru 4 tahun pertama, and aku blom cerita konflik2 kitorang sepanjang nak kenal hati budi ni.. Yang tu len kali la kot...

Berbalik pada topik kali ni, "after a long time " , sperti yang korang maklum, hubungan kitorang da 8 thn... Ada naik, ade turun.. Yang paling best, both of us is anak sulng.... Kat situ pun byk da konflik... Kiranya, kitorang jarang dpt quality time to spend together... Jarang sgt2... Sehingga la ari ni.... Walaupun aku bekerja ari ni,  aku ajak dia trn kl, utk bukak pose same2.. Kebetulan da gaji... Tak sangka plak tmpat yg kitorang book tu mmg cantik... Time bukak pose tu, bkn la enjoy the meal sgt... Tp apreciate the moment masa tu... Kongsi2 makan... Suap2... Dah lame sgt tak mcm ni... Really miss that moment... Syukur dengan rezeki kerja skrg, dpt la kami merasa moment mcm tu lagi... Untuk pengetahuan korang, kitorang date round2 satu kl dgn lrt je... Hahaha... Betul2 nak amik feel mcm ms mula kapel2... Bkn sng nak dpt ms camni.. Tak boleh nak lari dari tgk muka dia je... Tak tau nape, bile tgk muka dia rase sejuk ati....org kate, cinta lame2 tak bagus, nnt buhsan... Tp tak utk aku...   Kitorang makin syg antara satu sama lain...  Kitorang struggle nak dpt kan quality time... Bile dapat, rase mcm tak nak balik... Sbb takut tak dpt lg peluang camni... So kesimpulannye, da lama aku tak rase nikmat mcm ni... Aku hepi sgt, bersyukur sbb dpt rezeki yang baik, keluarga yang baik, kawan2 yang baik, cinta ati yang baik...

So korang kat luar sana tu, bila ada msalah jgn lari dr mslh tu... Atau jgn biar masalh tu menjadi2..hadapi la msalah tu, cuba selesaikan nye... Kerana ia akan mematangkan korang dan menjadikan korang insan yg lebih bertimbng rasa, bertanggung jawab, bertolak ansur. Dalam dunia ni,sume org nak yg terbaik, tapi tak boleh tercapai kalau sume org ego or nak menang sokmo. Ade yg perlu beralah...

No comments:

Post a Comment